Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowany przez Centrum Samorządności i Regionalizmu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego 2014-2020, Działanie 08.05.00 Rozwój pracowników i przedsiębiorstw MŚP w regionie, Poddziałanie 08.05.02 Wsparcie outplacementowe
Aktualności
28.07.2023
W dniach 31.07.2023 -14.08.2023 Biuro Stowarzyszenia będzie nieczynne z powodu urlopu.
07.11.2022
Rekrutacja do projektu -dodatkowy nabór do ścieżki S !!!
Informujemy, iż w dniu 07.11.2022 r. (poniedziałek) rozpocznie się dodatkowy nabór do projektu do ścieżki S, który potrwa do dnia 30.12.2022 r. (piątek).
W sekcji „Materiały do pobrania” znajdą Państwo komplet dokumentów rekrutacyjnych. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z nimi, a następnie wypełniania i składania formularzy rekrutacyjnych. W razie pytań zachęcamy do kontaktu.
10.05.2022
Poniżej zamieszamy Tabelę -rozliczenie przedłużonego pomostowego wsparcia finansowego.
Tabela-rozliczenie-przedluzonego-wsparcia-pomostowego-finansowego-IX
28.04.2022
Szanowni Beneficjenci, informujemy, że w dniu 02.05.2022 Biuro projektu będzie zamknięte.
18.02.2022
Szanowni Beneficjenci, informujemy, iż w związku z zaplanowanymi urlopami Biuro projektu w dniach 21-25.02.2022 będzie zamknięte.
12.01.2022
Poniżej zamieszamy Tabelę -rozliczenie dotacji inwestycyjnej.
Tabela-rozliczanie-dotacji-inwestycyjnej-WZÓR IX
12.11.2021
Szanowni Państwo zamieszczamy poniżej Ostateczną listę rankingową z II TURY oceny biznesplanów złożonych w ramach projektu „KREATORZY SUKCESU”. Prosimy o bieżące śledzenie informacji na stronie projektowej w aktualnościach i materiałach do pobrania gdzie zostały zamieszczone informacje dotyczące podpisywania umów. Jest to bardzo ważne żebyśmy mogli sprawnie przeprowadzić całą procedurę przy zachowaniu wszelkich środków ostrożności związanych z COVID-19.
OSTATECZNA LISTA RANKINGOWA- II TURA
04.11.2021
INFORMACJA O TERMINIE NABORU BIZNES PLANÓW ORAZ WNIOSKÓW DOT. WSPARCIA POMOSTOWEGO – II ETAP
Informujemy, iż biznesplany oraz wnioski o przyznanie wsparcia pomostowego w ramach projektu „Kreatorzy Sukcesu” będą przyjmowane w Biurze projektu Plac Wolności 20, 87-800 Włocławek w dniach 05-12.11.2021 w godzinach od 8.00 do 15.00. Szczegółowe informacje dotyczące składania biznesplanów zawarte są w Regulaminie przyznawania środków finansowych na założenie własnej działalności gospodarczej oraz wsparcia pomostowego §8. Biznesplany oraz wnioski o przyznanie wsparcia pomostowego w wersji papierowej powinny być złożone w 2 egzemplarzach papierowych + wersja elektroniczna (np.CD, pendrive). Złożenie biznesplanu i wniosku po powyższym terminie skutkować będzie odmową przyznania wsparcia.
27.10.2021
Szanowni Beneficjenci
w związku z rozpoczęciem zakupów w ramach nowo powstałych firm informujemy, iż w celu prawidłowego ponoszenia wydatków należy:
1.Wszelkie zakupy finansowane z dotacji oraz/lub wsparcia pomostowego należy udokumentować dokumentem wystawionym na działalność gospodarczą (firmę) oraz ponosić z firmowego konta.
2.Opis dokumentów należy nadrukowywać (lub dołączać w postaci załącznika do faktury lub innego dokumentu zakupowego) na każdym dokumencie wystawionym na firmę, który potwierdza wydatkowanie dotacji lub wsparcia pomostowego.
3. Dokonywanie zakupów towarów lub usług ze środków przyznanych na rozwój działalności gospodarczej musi odbywać się zgodnie z biznesplanem.
4.Należy pamiętać, iż zakupione na podstawie umów cywilno-prawnych (tzw. umowa kupna-sprzedaży) sprzęty należy zgłaszać do Urzędu Skarbowego oraz posiadać potwierdzenia zapłaty podatku od czynności cywilno-prawnych (2% wartości umowy).
5.Do wszystkich zakupów płaconych kartą lub przelewem należy posiadać potwierdzenia przelewów.
6.Finansowe wsparcie pomostowe jest kwalifikowalne na podstawie rozliczenia przedkładanego przez uczestnika na koniec każdego kwartału (co 3 miesiące), zawierającego zestawienie poniesionych wydatków, sporządzonego w oparciu o dokumenty księgowe zawierające m.in. takie dane jak: rodzaj wydatku, nr dokumentu księgowego, kwota dokumentu brutto, kwota dokumentu netto, stawka VAT, data poniesienia wydatku). Realizatorzy projektu mają prawo żądać wglądu w dokumenty księgowe ujęte w rozliczeniu. W ramach rozliczenia środków finansowych uczestnik nie przedkłada faktur lub rachunków na potwierdzenie zakupu towarów i usług zgodnie z biznesplanem, ale fakt prowadzenia działalności gospodarczej jest kontrolowany w okresie obowiązywania umowy.
Ponadto do 10 dnia każdego miesiąca należy przesyłać na adres mailowy [email protected] lub [email protected] potwierdzenie (w formacie pdf) zapłaty składek ZUS lub składki zdrowotnej w przypadku korzystania z ulgi na start.
Przesłanie w/w potwierdzenia warunkuje otrzymanie kolejnej transzy wsparcia pomostowego. Przelewy będą realizowane po dostarczeniu w/w potwierdzeń od WSZYSTKICH Uczestników.
W materiałach do pobrania znajdą Państwo Wniosek o zmianę w BP w przypadku konieczności wprowadzenia zmian w biznesplanie.
Zmiany mogą dotyczyć terminu dokonywania zakupów, przesunięć cenowych powyżej 10% wartości pozycji, parametrów technicznych sprzętu oraz innych w zależności od potrzeby. Wniosek został przykładowo wypełniony.
Należy pamiętać, że zmiany każdorazowo muszą się bilansować (jeśli z jednej pozycji ujmujemy 100 zł to do drugiej trzeba dodać 100 zł, wtedy bilans = 0). Poniżej zamieszamy także inne dokumenty pomocne w rozliczeniu dotacji lub wsparcia pomostowego finansowego.
Życzymy powodzenia w prowadzeniu firm!
Tabela-rozliczenie-wsparcia-pomostowego-finansowego-IX
20.10.2021
Ścieżka DG – Ostateczna lista osób przyjętych do projektu – ścieżka DG- Dodatkowy nabór
Poniżej przedstawiamy ostateczną listę osób przyjętych do projektu na ścieżkę DG w dodatkowym naborze.
Ostateczna lista osób przyjętych do projektu ścieżka DG -Dodatkowy nabór
19.10.2021
Osoby, które otrzymały pozytywną decyzję o przyznaniu dofinansowania prosimy o zapoznanie się z informacjami zawartymi poniżej oraz w Materiałach do pobrania dotyczącymi podpisywania umów. Jest to bardzo ważne żebyśmy mogli sprawnie przeprowadzić całą procedurę przy zachowaniu wszelkich środków ostrożności związanych z COVID-19.
Informacja dotycząca podpisywania umowy
Katalog kosztów kwalifikowalnych ze wsparcia pomostowego
18.10.2021
Szanowni Państwo zamieszczamy poniżej Ostateczną listę rankingową oceny biznesplanów złożonych w ramach projektu „KREATORZY SUKCESU”. Osobom, które otrzymały dotacje składamy gratulacje i prosimy o bieżące śledzenie informacji na stronie projektowej w aktualnościach i materiałach do pobrania gdzie zostaną zamieszczone informacje dotyczące podpisywania umów. Jest to bardzo ważne żebyśmy mogli sprawnie przeprowadzić całą procedurę przy zachowaniu wszelkich środków ostrożności związanych z COVID-19.
Ścieżka DG -Lista osób zakwalifikowanych do III etapu rekrutacji (rozmowa z doradcą zawodowym)- Dodatkowy nabór
Poniżej przedstawiamy listę osób zakwalifikowanych do III etapu rekrutacji w dodatkowym naborze.
Lista osób zakwalifikowanych do III etapu rekrutacji 2
04.10.2021
Rekrutacja do projektu -dodatkowy nabór do ścieżki DG !
Informujemy, iż w dniu 4.10.2021 r. (poniedziałek) rozpocznie się dodatkowy nabór do projektu do ścieżki DG, który potrwa do dnia 15.10.2021 r. (piątek).
21.09.2021
INFORMACJA O TERMINIE NABORU BIZNES PLANÓW ORAZ WNIOSKÓW DOT. WSPARCIA POMOSTOWEGO
Informujemy, iż biznesplany oraz wnioski o przyznanie wsparcia pomostowego w ramach projektu „Kreatorzy Sukcesu” będą przyjmowane w Biurze projektu Plac Wolności 20, 87-800 Włocławek w dniu 01.10.2021 (piątek) w godzinach od 8.00 do 15.00. Szczegółowe informacje dotyczące składania biznesplanów zawarte są w Regulaminie przyznawania środków finansowych na założenie własnej działalności gospodarczej oraz wsparcia pomostowego §8. Biznesplany oraz wnioski o przyznanie wsparcia pomostowego w wersji papierowej powinny być złożone w 2 egzemplarzach papierowych + wersja elektroniczna (np.CD, pendrive). Złożenie biznesplanu i wniosku po powyższym terminie skutkować będzie odmową przyznania wsparcia.
29.07.2021
Ścieżka DG – Ostateczna lista osób przyjętych do projektu – ścieżka DG
Poniżej przedstawiamy ostateczną listę osób przyjętych do projektu na ścieżkę DG.
Ostateczna lista osób przyjętych do projektu ścieżka DG
23.07.2021
Ścieżka DG -Lista osób zakwalifikowanych do III etapu rekrutacji (rozmowa z doradcą zawodowym)
Poniżej przedstawiamy listę osób zakwalifikowanych do III etapu rekrutacji.
Lista osób zakwalifikowanych do III etapu rekrutacji
01.06.2021
Rekrutacja do projektu -dodatkowy nabór do ścieżki DG-ostatnie miejsca !!!
Informujemy, iż w dniu 01.06.2021 r. (wtorek) rozpocznie się dodatkowy nabór do projektu do ścieżki DG, który potrwa do dnia 23.07.2021 r. (piątek).
Przypominamy także, iż do Ścieżki S (studia podyplomowe, kursy zawodowe) prowadzona jest rekrutacja ciągła do dnia 30.10.2021. W sekcji „Materiały do pobrania” znajdą Państwo komplet dokumentów rekrutacyjnych. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z nimi, a następnie wypełniania i składania formularzy rekrutacyjnych. W razie pytań zachęcamy do kontaktu.
17.05.2021
Rekrutacja do projektu -dodatkowy nabór !!!
Informujemy, iż w dniu 17.05.2021 r. (poniedziałek) rozpocznie się dodatkowy nabór do projektu do ścieżki DG, który potrwa do dnia 31.05.2021 r. (poniedziałek). W sekcji „Materiały do pobrania” znajdą Państwo komplet dokumentów rekrutacyjnych. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z nimi, a następnie wypełniania i składania formularzy rekrutacyjnych. W razie pytań zachęcamy do kontaktu.
Obszar realizacji
Projekt obejmuje swoim zasięgiem województwo kujawsko-pomorskie i jest realizowany w okresie 01 stycznia 2021 r – 31 październik 2022 r.
Cel projektu
Celem projektu jest podjęcie pracy lub kontynuacja zatrudnienia przez min. 36 osób spośród 60 UP, zwolnionych, przewidzianych do zwolnienia lub zagrożonych zwolnieniem z przyczyn dot. zakładu pracy z woj. kujawsko-pomorskiego dzięki udziałowi w kompleksowej ofercie wsparcia w ramach projektu obejmującej dwie ścieżki udziału:
1. „Samozatrudnienie i przedsiębiorczość”, która ma prowadzić do założenia i prowadzenia DG przez 15 uczestników projektu przez min. 12 m-cy
2. „Praca i aktualne kwalifikacje”, która ma prowadzić do aktualizacji/zdobycia kwalifikacji przez 45 UP zgodnych z poszukiwanymi na rynku pracy i na które istnieje popyt ze strony pracodawców oraz znalezienie nowego miejsca pracy lub utrzymanie miejsca pracy
Do kogo skierowane jest wsparcie
Projekt jest skierowany do 60 osób (34K i 26M) zagrożonych zwolnieniem, przewidzianych do zwolnienia lub zwolnionych z przyczyn niedotyczących pracownika w okresie nie dłuższym niż 6 miesięcy przed dniem przystąpienia do projektu z woj. kujawsko-pomorskiego.
Grupa docelowa:
W projekcie udział wezmą osoby z grup doświadczających największych trudności w utrzymaniu i poszukiwaniu pracy tj:
1. 34 Kobiety
2. osoby 50+ – 6 UP (3K,3M)
3. osoby posiadające niskie kwalifikacje (wykształcenie max. ISCED 3) -37 UP (22K,15M)
4. ON – 4 UP (2K,2M)
5. osoby poniżej 30 r.ż – 8UP (5K, 3M)
Działania realizowane w projekcie
Projekt obejmuje kompleksowy zestaw działań dostosowanych do indywidualnych potrzeb uczestników projektu, obligatoryjnym elementem jest doradztwo zawodowe połączone z przygotowaniem IPD, oprócz niego zaplanowano co najmniej 2 inne formy wsparcia dla każdego UP.
W ramach projektu Uczestnicy Projektu zostaną objęci następującym wsparciem:
• Indywidualne doradztwo zawodowe wraz z IPD- 4h x 60 UP
• Indywidualne poradnictwa psychologicznego- 2h x 60 UP
• Coaching dla UP ze ścieżki DG- 4h x 20 UP
• Wsparcie z zakresu przedsiębiorczości dla 15 UP obejmujące: szkolenie, doradztwo biznesowe, dotację inwestycyjną w wysokości do 23 050,00 zł na rozpoczęcie działalności gospodarczej, pomostowe wsparcie finansowe 1 500,00 zł/m-c przez 12 m-cy
Bezzwrotne wsparcie finansowe na rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej jest skierowane w pierwszej kolejności do osób, które utraciły zatrudnienie w okresie nie dłuższym niż 6 miesięcy przed przystąpieniem do projektu, a także pracowników znajdujących się w okresie wypowiedzenia stosunku pracy lub stosunku służbowego.
• Kursy zawodowe dla 35 UP (zgodnie z IPD uczestnika projektu)
• Studia Podyplomowe dla 10 UP
• Praktyczne pośrednictwo pracy 4 h x 45 UP
• Staż zawodowy dla 10 UP przez okres 3 m-cy
Dodatkowo zapewniamy
• Stypendium za udział w szkoleniu – tylko dla osób pozostających bez zatrudnienia
• Zwrot kosztów dojazdu na zajęcia dla ścieżki S – 15 UP
• Catering na zajęciach trwających powyżej 4 godzin dziennie
• Materiały szkoleniowe
• Certyfikaty potwierdzające uzyskane kompetencje i kwalifikacje
Rekrutacja
Osoby zainteresowane udziałem w projekcie proszone są o złożenie niezbędnych dokumentów rekrutacyjnych.
Rekrutacja prowadzona będzie w okresie 01.01-30.04.2021 dla Ścieżki DG a dla Ścieżki S rekrutacja ciągła do 30.10.2021. Prosimy o zapoznanie się z Regulaminem projektu.
Centrum zastrzega sobie możliwość wcześniejszego zakończenia procesu rekrutacji w przypadku zrekrutowania zaplanowanej grupy docelowej tj.80 Uczestników Projektu.
Materiały do pobrania:
Regulamin rekrutacji i uczest. IX Toruń — aktualaizacja 04.10.2021
Regulamin rekrutacji i uczest. IX Toruń — aktualaizacja 04.05.2021
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa IX Toruń
załącznik nr 1 Formularz rekrutacyjny- S
załącznik nr 2 Formularz rekrutacyjny- DG
zał. A do FR Oświadczenie pracodawcy
zał. B do FR – Oświadczenie uczestnika
załącznik nr 3 Karta oceny formalnej form. rekrutac.
załącznik nr 4 Karta oceny meryt. form. rekrutac. – ścieżka S
załącznik nr 5 Karta oceny meryt. form. rekrutac. – ścieżka DG
załącznik nr 6 Karta oceny kandydata przez doradcę zawodowego – ścieżka DG
załącznik nr 7 Oświadczenie uczestnika projektu- RODO
załącznik nr 8 umowa uczestnictwa w projekcie – ścieżka S
załącznik nr 9 umowa uczestnictwa w projekcie – ścieżka DG
Wzory -Dokumenty przyznawania wsparcia finansowego:
IX Regulamin Przyznawania środków finansowych na założenie DG-aktualizacja 04.10.2021
IX Regulamin Przyznawania środków finansowych na założenie DG-aktualizacja 20.09.2021
IX Regulamin Przyznawania środków finansowych na założenie DG
Zał. 2 Karta oceny form. biznesplanu
Zał. 4 Umowa o udzielenie wsparcia finansowego
Zał. 5 Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego
Zał. 6 Oswiadczenie o pomocy de minimis
Zał. 8 Zestawienie planowanych wydatkow
Zał. 9 Oświadczenie osob niepelnosprawnych
Zał. 10 Karta oceny wniosku wsparcie pomost
Zał. 11 Umowa o wsparcie pomostowe
Zał. 12 Umowa o wsparcie szkoleniowe
Zał. 13 Wniosek o przyznanie przedł. wsparcia pomostowego
Zał. 14 Karta oceny wniosku przedł. wsparcie pomostowe
Zał. 15 Umowa o przedłużon wsparcie pomostowe
Wzory zabezpieczeń prawidłowej realizacji umowy o udzielenie wsparcia finansowego:
OŚWIADCZENIE O NIEPOZOSTAWANIU W ZWIĄZKU MAŁŻEŃSKIM
OŚWIADCZENIE-ROZDZIELNOŚĆ MAJĄTKOWA
Rozliczenie dotacji i wsparcia pomostowego finansowego
Harmonogramy zajęć:
czerwiec/lipiec 2021
Harmonogram Doradztwo zawodowe i psychologiczne-czerwiec/lipiec 2021-aktualizacja
Harmonogram Doradztwo zawodowe i psychologiczne-czerwiec 2021
sierpień 2021
wrzesień 2021
Harmonogram Doradztwo indywidualne BP
Harmonogram Doradztwo ind. BP -aktualizacja
Harmonogram Doradztwo ind. BP 2
Harmonogram D.Z 29.09.2021-A.M
Harmonogram D.Z 29.09.2021-R.M
Harmonogram D.Z 30.09.2021-A.M
Harmonogram D.Z 30.09.2021-R.M
październik 2021
listopad 2021
grudzień 2021
Harmonogram Kurs Operator Frezarki do nawierzchni
luty 2022
marzec 2022
Harm. udz. wsparcia Psycholog-17.03.2022
Harm. udz. wsparcia Psycholog-18.03.2022
Harm. udz. wsparcia Psycholog-23.03.2022
kwiecień 2022
Harmonogram Coaching-23.04.2022
Harmonogram Coaching-27.04.2022
Harmonogram Coaching-28.04.2022
Harmonogram Coaching-29.04.2022
Harmonogram Coaching-30.04.2022
Harmonogram Pośrednictwo Pracy-30.04.2022
maj 2022
Harmonogram Operator koparkoładowarek (wszystkie, klasa trzecia)
Harmonogram Operator ładowarki jednonaczyniowej (klasa I)
Harmonogram Operator ładowarki jednonaczyniuowej (wszystkie, klasa I)
czerwiec 2022
Harmonogram-Lifting rzęs/laminacja brwi
Harmonogram-Podesty ruchome przejezdne
Harmonogram-Żuraw przenośny HDS
Harmonogram- Wsparcie Psychologiczne
lipiec 2022
Harmonogram-Stylizacja paznokci
Harmonogram-Logistyk produkcji
sierpień 2022
Harmonogram-Nowoczesny sprzedawca
Harmonogram-Specjalista ds. zarządzania zasobami ludzkimi, rekrutacji i doradztwa zawodowego
wrzesień 2022
Harmonogram-Specjalista ds. zarządzania zasobami ludzkimi, rekrutacji i doradztwa zawodowego
Harmonogram – Inspektor Ochrony Przeciwpożarowej
październik 2022
IX Harmonogram wsparcia DZ 26.10.2022
grudzień 2022
IX Harmonogram wsparcia DZ 08.12.2022-1
IX Harmonogram wsparcia DZ 08.12.2022-2
IX Harmonogram wsparcia DZ 12.12.2022
IX Harmonogram wsparcia DZ 12.12.2022-2
IX Harmonogram wsparcia DZ 13.12.2022
IX Harmonogram wsparcia DZ 13.12.2022-2
IX Harmonogram wsparcia DZ 14.12.2022
IX Harmonogram wsparcia DZ 14.12.2022-2
IX Harmonogram wsparcia Wsparcie Psychologiczne 17.12.2022
IX Harmonogram wsparcia DZ 19.12.2022
IX Harmonogram wsparcia DZ 19.12.2022-2
IX Harmonogram wsparcia Wsparcie Psychologiczne 19.12.2022
IX Harmonogram wsparcia Wsparcie Psychologiczne 22.12.2022
IX Harmonogram wsparcia Wsparcie Psychologiczne 28.12.2022
styczeń 2023
IX Harmonogram wsparcia Wsparcie Psychologiczne 04.01.2023
IX Harmonogram Operator żurawi przewoźnych i przenośnych
IX Harmonogram Operator woz. jezd. podn. ze zmiennym wys.
IX Harmonogram Operator kop. ład. wszystkie kl.trzecia
IX Harmonogram wozki jezdniowe podnośnikowe
IX Harmonogram Operator koparki jednonacz. do 25 ton
IX Harmonogram Operator spycharek jednonaczyniowych
luty 2023
IX Harmonogram wsparcia Pośrednictwo Pracy-03.02.2023 R.M
IX Harmonogram wsparcia Pośrednictwo Pracy-03.02.2023 A.M
IX Harmonogram wsparcia Pośrednictwo Pracy-07.02.2023 A.M
IX Harmonogram wsparcia Pośrednictwo Pracy-07.02.2023 R.M
IX Harmonogram wsparcia Pośrednictwo Pracy-08.02.2023 A.M
IX Harmonogram wsparcia Pośrednictwo Pracy-08.02.2023 R.M
IX Harmonogram wsparcia Pośrednictwo Pracy-10.02.2023 A.M
IX Harmonogram wsparcia Pośrednictwo Pracy-10.02.2023 R.M
IX Harmonogram wsparcia Pośrednictwo Pracy-13.02.2023 A.M
IX Harmonogram wsparcia Pośrednictwo Pracy-13.02.2023 R.M
IX Harmonogram wsparcia Pośrednictwo Pracy-14.02.2023 R.M
IX Harmonogram wsparcia Pośrednictwo Pracy-14.02.2023 A.M
IX Harmonogram wsparcia Pośrednictwo Pracy-15.02.2023 R.M
IX Harmonogram wsparcia Pośrednictwo Pracy-15.02.2023 A.M
IX Harmonogram wsparcia Pośrednictwo Pracy-17.02.2023 A.M
IX Harmonogram wsparcia Pośrednictwo Pracy-17.02.2023 R.M
IX Harmonogram wsparcia Pośrednictwo Pracy-22.02.2023 A.M
IX Harmonogram wsparcia Pośrednictwo Pracy-22.02.2023 R.M
IX Harmonogram wsparcia Pośrednictwo Pracy-23.02.2023 A.M
IX Harmonogram wsparcia Pośrednictwo Pracy-23.02.2023 R.M
ADRES BIURA PROJEKTU
Centrum Samorządności i Regionalizmu
Plac Wolności 20 (budynek WTN, lokal 31)
87-800 Włocławek
tel. 665 775 353
e-mail: [email protected]
strona internetowa: www.csir.org.pl
Biuro projektu czynne jest we wtorek i czwartek w godz. 9.00-16.00.
W związku z zagrożeniem pandemicznym, mając na względzie Państwa bezpieczeństwo i chcąc w jak największym stopniu zminimalizować zagrożenie zakażenia koronawirusem, informujemy, że BEZPOŚREDNIA OBSŁUGA INTERESANTÓW ODBYWA SIĘ WYŁĄCZNIE PO WCZEŚNIEJSZYM TELEFONICZNYM UMÓWIENIU WIZYTY.